L-Li te zien in de Martinikerk Doesburg.

De wonderlijke wereld van L-Li te zien in de Martinikerk Doesburg.

Doesburg- Kunstschilder L-Li (Elly de Bruijn) exposeert vanaf 14 augustus tot 11 september in de Anna Kapel van de Martinikerk te Doesburg.

De schilderijen tonen een wonderlijke verrassende wereld, vaak lieflijk en opgewekt. Toch zijn er in het schilderwerk ook scheuren en afgebroken beelden in haar werk te zien. De wereld is opgebouwd uit stukken die samen weer een geheel vormen.

L-Li, zelf woonachtig in Doesburg is voormalig psychodrama therapeut en heeft jarenlang gewerkt met getraumatiseerde mensen aan een vorm van heling en weer in balans komen. De sporen van wat gebeurd is, de scheuren – de krassen – blijven bestaan; Het kapotgemaakte, daarin wordt door haar vervolgens een nieuwe balans, harmonie gezocht en dit is te zien in haar werk. En dat zien in beelden, diepgang en complexiteit en het laten zien dat er een proces heeft plaatsgevonden, toont dat het wordt doorleefd.

Zij werkt veelal met acrylverf op doek, maar ook met gemengde technieken, soms met potlood. Ze mengt de verf zelf om tot een eigen kleur te komen. Het werk varieert van abstract tot figuratief of met figuratieve elementen. Het verwijst naar natuur en landschap, soms ook naar communicatie tussen mensen.

L-Li heeft haar kunstzinnige activiteiten na haar pensioen opnieuw opgepakt. Eerder heeft ze verschillende opleidingen gevolgd op het gebied van schilderen, tekenen, klei, textiele werkvormen, hout- en metaalbewerking en fotografie.

De expositie is gratis te bezoeken.